steaks en wijn - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van ferryentessa - WaarBenJij.nu steaks en wijn - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van ferryentessa - WaarBenJij.nu

steaks en wijn

Door: Tessa

15 Augustus 2007 | Argentinië, Buenos Aires

Ola uit Buenos aires! Hebben echt weer superleuke dingen gedaan in de tussentijd. In Bolivia zijn we naar Potosí gegaan, een mijnstad. Hebben daar zelf ervaren wat het leven als mijnwerker is, met een gids zijn we de nog werkende zilvermijn ingegaan, door nauwe gangen, kruipend, glijdend en weer klimmend naar boven. Valkenburg is er niks bij. Onderweg moet je niet denken aan wat je aan het doen bent en hoe ver je nog moet voor je weer normale lucht kan inademen, maar wel echt gaaf.
Van daaruit naar Salar de Uyuni gegaan, een zoutmeer. Met een 4WD drie dagen over de zoutvlakte gecrosst, flamingo´s in groene en rode meren gezien, vulkanen, woestijn, echt allerlei landschappen in een paar dagen. Soms wel hobbelig over alle keiige wegen. Slapen deden we in slechte huizen, megakoud als het snachts -10 is en er geen verwarming bestaat!! Verwarming in de jeep deed het ook niet, dus werden pas warm als we een paar uur op weg waren en de zon echt scheen. Na de trip laten afzetten in Chili, megaduur vergeleken met peru en Bolivia, maar iedereen riep in het busje; ohh asfalt, dus was weer wennen om in de luxe te zijn. Na bij de douane opgelijnd te staan, tassen doorzocht te zijn en door een hond besnuffeld te zijn (echt lachwekkend) zaten we in een oasestad in chili. Daar nog naar een soort Death Valley geweest, maar er was zo´n harde wind dat we elke keer weer snel in het busje zaten.
Na 2 daagjes chili de bus gepakt naar Salta in Argentinie. Heerlijke steaks gegeten en wijn gedronken, kost allemaal niets. Voor het eerst in tijden ook weer wezen stappen, weinig toeristen hier dus gewoon tussen de Argentijnen. Hadden deze keer geen zin in 20h bus dus vliegtuig genomen naar Buenos Aires, waar we nu dus zitten. Gave stad, mooie wijken, leuke restaurants en goed winkelen. Blijven hier een paar dagen, ferry wil natuurlijk graag naar de Boca juniors (voetbal) zondag, dus gaan hier genieten van het argentijnse leven. Daarna naar Brazilie de warmte in, joehoe!!!!

• 15 Augustus 2007 - 08:36

Steef:

Lieve Tes en Fer,

Echt super om al jullie verhalen te lezen, jullie doen en zien echt superveel! Ben een beetje jaloers op jullie, jullie hebben het koud, maar hier in Nederland is het weer ook niet zo best. De tijd gaat snel he, jullie zijn al op de helft denk ik? Tes, ik zag jullie poncho-foto en moest echt heel erg lachen! Regen op vakantie is om verdrietig van te worden, of je nou in Peru of Vietnam zit ;)

Veel plezier weer met alles wat jullie doen! Tes, we missen je wel hoor elke maandag!

Dikke kus Steef

• 15 Augustus 2007 - 08:56

Desiree:

Hey!

Wow, wat zijn jullie avontuurlijk bezig! Gaaf hoor!! Maar wel jammer dat het zo verschrikkelijk koud is! Gelukkig kunnen jullie elkaar warm houden ;-)
    Ben benieuwd naar je Buenos Aires foto's, kan ik alvast zien wat me te wachten staat..;-)

Heel veel plezier nog!

Liefs, Dees

• 15 Augustus 2007 - 10:32

Nadia:

Hey babes,
    Wat een avontuur. Heb elke x weer intense reiskriebels. Sta zelf ook niet stil, heb een keuze en oudste co-schap geregeld, op neonatologie en kinder-poli. Heb maar bedacht datik toch kinderarts wil worden, hoewel bijna onmogelijk met mijn leeftijd, geslacht en cijferlijst....uitdaging haha!!!! He have fun jullie, straks lekker naar brasil! dikke kus na

• 15 Augustus 2007 - 10:38

Sarah:

Lieve Fer en Tes, jeetje wat een reis! Wel gaaf wat jullie allemaal doen zeg. De afstanden die jullie afleggen zijn niet mis... Geniet van Argentinië en veel plezier straks in Brazil, want die kou is toch niks voor jou Fertje;) Hier alles ok. Afgelopen weekend lekker gezeild en van de zon genoten. Ik mail nog wel!
    Kus Saar

• 15 Augustus 2007 - 11:11

Ruud&Jenny:

Lieve 2,
    Geweldige verhalen,heerlijk om te lezen.
    Zagen geen foto's meer,dus,bij deze bieden wij jullie weer wat extra ruimte aan,in de hoop dat jullie er weer wat op zetten.
    Liefs,Ruud & Jenny

• 15 Augustus 2007 - 14:26

Ivon:

Ferry! Heb je verhalen nu in het Nederlands en Engels gelezen dus ik ben weer helemaal op de hoogte :) Het klinkt allemaal super en de foto's zien er ook gaaf uit! Jij blijf iig lekker op avontuur na Vienna en ondertussen ook nog even een stage geregeld, ik zeg goed bezig! Geniet ervan en ik spreek je als je weer in Nederland bent!
    Viel Spass en kus

• 17 Augustus 2007 - 08:55

Marije:

Hi
    Geweldige verhalen en foto's! Toevallig eind september nog in de buurt van Buenos Aires? Geniet van de rest van jullie trip!

Liefs

Lieve iedereen, Fery en Tessa zullen van 5 juli tot 30 september een mega gave reis gaan maken. We vliegen eerst naar Lima, Peru, zullen via de inca trail naar Bolivia gaan. Vervolgens Noord argentinie meepakken, de tango leren in Buenos aires, anaconda's vangen in het amazonegebied, in een hangmat op een braziliaans strand hangen en uiteindelijk via Rio naar New York vliegen, waar we nog vijf dagen blijven voor we weer in nederland komen. Wij hebben er enorm veel zin in. Proberen jullie op de hoogte te houden! Liefs, Tes en Fer