We survived the Inca trail, now Bolivia - Reisverslag uit Sucre, Bolivia van ferryentessa - WaarBenJij.nu We survived the Inca trail, now Bolivia - Reisverslag uit Sucre, Bolivia van ferryentessa - WaarBenJij.nu

We survived the Inca trail, now Bolivia

Door: Tessa

02 Augustus 2007 | Bolivia, Sucre

Ola amigos,
We hebben alweer veel dingen beleefd sinds de laatste keer. Zijn dus naar Cusco gegaan vanuit waar we de Inca trail gelopen hebben met als eindpunt Machu Pichu. We hadden een leuke groep 2 Noren, 2 Amerikanen, een leuke gids en maar liefst 9 porters. Gelukkig hadden we wel een organisatie die een beetje goede rugzakken etc regelden voor hun porters want we hebben porters zien lopen waarvan we blij waren dat het niet voor ons was, jezus wat een bagage kunnen ze de berg op sjouwen zeg. Vier dagen lopen door de Andes, drie hoge passen over waarvan een 4200 meter genaamd dead Woman´s pass. De ijle lucht voel je echt wel als je naar boven moet klimmen. Elke dag een uur of 7 lopen, stijgen dalen, smiddags lunchen en dan weer verder. Gelukkig konden wij als niet getrainden het ook prima doen, had niet verwacht dat het zo makkelijk zou gaan. Sliepen in een tentje, best koud soms, ook al hadden we een megawarme slaapzak en al onze kleren aan. S ochtends werd je om een uur of 6 wakker gemaakt met cocathee, wel lekker na zo´n brakke nacht. Een nacht regende het ook nog eens keihard en lekte de tent. Slaapzak maar over je hoofd trekkken en hopen dat de regen meevalt. Na vier dagen lopen dan eindelijk bij Machu Pichu, vanaf de berg zou je de stad moeten zien liggen. Helaas was het bewolkt en konden we geen zak zien. Balen dus. Van onze guide een tour gehad in machu Pichu, een Inca stad die nooit door de spanjaarden ontdekt en verwoest is. S middags klaarde het weer op dus hadden we mooi uitzicht. Op een gegeven moment vlogen er 2 condors over machu Picchu, heel gaaf om te zien. Savonds weer terug met de trein naar cusco, heerlijk gedoucht en geslapen!
Vanuit Cusco naar het titicacameer gegaan, het hoogste bevaarbare meer ter wereld. Zijn naar de boliviaanse kant gegaan aangezien dat mooier zou zijn.. Op een eiland in het meer rondgelopen en overnacht, heel primitief allemaal. Er wonen daar meer ezels dan mensen. Vanuit titicacameer naar la paz, de hoofdstad van bolivia gegaan. Avontuurlijke tocht met tien man in een taxi, door een wegblokkade lopen (jaja in bolivia kunnen ze er ook wat van ), rennen en duwen voor een plekje in de minibus, boot pakken en via de buitenwijken La paz binnengekomen. Best een smerige stad. De bolivianen zijn ook bijgelovig. Ze verkopen op straat lamafoetussen, lijkt net een knuffelbeest maar dan heel erg vies.
Vanuit La paz naar Sucre gegaan, waar we nu ziten. Hebben vanochtend heuse dinosaurus voetsporen gezien!! Lezen verder lekker boekje in het zonnetje, drinken elke dag verse jus d´orange en eten biefstuk. lekker leven toch! Vanaf hier naar zilvermijnen in potosi, zoutvlaktes en vulkanen in Uyni en dan door naar argentinie.
Geniet van de zomer
xx

PS foto´s komen eraan, ze hebben hier geen dvd player dus proberen het ergens anders

• 03 Augustus 2007 - 06:09

Nadia:

hey babes,
    wat cool!!!!! echt top, goede prestatie hoor. Wat een belevenis. Hier alles goed, behalve dat ik moet werken, jak. En ik ben vannacht door een fukmug gestoken en heb een megabult op mijn voorhoofd, wang en beide(!!!) wenkbrauwen. Losermug. Dit weekend word het strandweer in nederlang!!! Yippie. Dikke kus voor allebei Nadia

• 03 Augustus 2007 - 07:14

Desiree:

Hey!!
    Leuk om weer van jullie te horen! Echt gaaf hoor, Machu Pichu! En echt wel beter dat er mannetjes meegaan om jullie spullen te dragen!
    Heel veel plezier nog en ben benieuwd naar jullie volgende belevenissen!
    Liefs, Dees

• 03 Augustus 2007 - 07:43

Milena:

Hoi zusje en Ferry,
    Klinkt echt goed allemaal! mooie foto's en zo te zien vermaken jullie je prima. Ferry, heb je nog op de lama kunnen spugen?? En neem maar geen lamafoetussen mee :S
    Hier alles prima, werk bijna elke dag en is niet erg inspirerend maar verdien wel lekker veel centjes. Vanmiddag een weekendje naar Center Parcs met de meiden van de kook-cie. Ook liefs van Luca. Hij is deze week de bosbrand-opzichter en heeft al een heleboel brandjes moeten coordineren. Gelukkig allemaal geblust ;-)
    Verder alles z'n gangetje. Ik hou jullie in de gaten!

dikke kus Milena

• 03 Augustus 2007 - 08:08

Myriam:

Hey Tessa en Ferry,
    Wat een supergave reis zijn jullie aan het maken!!! Echt leuk om jullie verhalen te lezen! veel plezier nog!
    Liefs Myriam

• 06 Augustus 2007 - 15:03

Karsten:

Hey wereldreizigster,
    alles goed?Bedankt voor je mailtje!Ik zie dat je mooie dingen meemaakt!Ik zit nu in India, maar Brazilie vond ik echt geweldig!Ik heb je een mail gestuurd...Heel veel plezier daar en groeten aan Ferry!Dikke kus van Karsten

• 11 Augustus 2007 - 09:36

Tineke:

Hey Tes en Ferry,

Erg indrukwekkend jullie verhalen, erg leuk om te lezen. En die foto's, prachtig.
    Vind het leuk om te lezen dat alles goed gaat met jullie!
    Wij zitten hier maar in het regenachtige NL met winterjas aan...nou dat ook weer niet maar igg geen bikini ;-)!
    Nog heel veel plezier de komende tijd en succes met jullie reis.
    Dikke kus

• 12 Augustus 2007 - 12:07

Shirley:

Hallo daar!

Ik ben echt jaloers op jullie! Al zou ik nooit met een rugzak op mn rug door een vreemd land gaan reizen, het klinkt wel allemaal erg leuk wat jullie daar allemaal zien en meemaken! Die foto van Machu pichu is echt helemaal geweldig! Hier in Nederland is het weer eindelijk een beetje aan het meewerken. Al een tijdje geen keiharde regenbuien gezien... Heel veel plezier nog!

Dikke kus shir

• 13 Augustus 2007 - 14:10

Annegien:

Wat een waanzinnege verhalen!

Klinkt echt allemaal heerlijk en super mooi! Avonturiers!

Heel veel plezier en keep us posted!

Kus Annegien